خط تولید محصولات پلی اتیلن به روش دورانی

قالب -شرکت دوران فیدار مهام

خط تولید محصولات پلی اتیلن به روش دورانی

خط تولید محصولات پلی اتیلن به روش دورانی شامل کوره ، واگن ها ، قالب ها ، آسیاب، اکسترودر و خُرد کن است . مواد اولیه محصولات پلی اتیلن ( معمولا بصورت دانه ) گرانول است که بایستی توسط آسیاب به پودر تبدیل شود سپس پودر تولید شده با وزن مخصوص داخل قالب ها ریخته می شود. قالب یا قالب ها از قبل روی واگن نصب شده به داخل کوره پخت فرستاده می شود تا ذوب و با نیروی گریز از مرکز که توسط گردش 360 درجه ای بازوی واگن ها در دوجهت عمودی و افقی همزمان صورت می گیرد در مدت زمان مشخص پخت شود.

سپس قالب ها توسط واگن از کوره خارج شده در محدوده سردخانه با فن های مربوطه عملیات سرد کردن انجام می شود. پس از سرد شدن قالب ها محصول از داخل قالب ها تخلیه ، پِلیسه گیری و آماده تحویل به مصرف کننده می شود.خـط تولیـد مخزن مدل شـاتل Shuttle دارای یـک کـوره بـه ابعـاد مـورد نظـر در وسـط و دو واگـن در طرفیـن کـوره اسـت .

واگـن هـا مجهز به بازوهای با حرکت 360 درجه در دو جهت عمودی و افقی یکـی بصـورت مسـتقیم  straight و دیگـری بصـورت گهـواره ای L  یا C یا U  قرار میگیرد .واگـن هـای مسـتقیم بـرای نصـب چنـد قالـب بـا ابعـاد کوچکتـر روی فریـم هـا انتخـاب میشـود و واگـن هـای  L یا C یا U   بـرای نصـب قالـب هـای بزرگتـر یـا قالـب هـای بـا ابعـاد نامتقـارن انتخـاب میشـود. همچنین برای قالب های خاص میتوان بازوهای اختصاصی چنانکه کیفیت تولید قطعه بهتر و تیراژ تولید افزایش پیدا کند طراحی و تولید کرد.

دسـتگاه هـای شـاتل بـا 4 بـازو هـم میتـوان تولیـد کـرد  . در این مدل هم واگن ها متحرک هستند و هم کوره در امتداد هر جفت واگن متحرک خواهد بود . با این روش سرعت تولید و بهره وری افزایش پیدا میکند.

مشخصات فنی خط تولید مخزن شاتل shuttle مدل DFM6000

با قابلیت تولید مخزن عمودی تا 6000 لیتر یا مخزن افقی 5000  لیتری روی بازوی U

با قابلیت نصب قالب و تولید همزمان 4 عدد عمودی یا افقی 1000 لیتری

ابعاد داخلی کوره : قطر 4100 میلیمتر و عمق 4000 میلیمتر

ابعاد خط تولید : طول 19500 میلیمتر – عرض 9600 میلیمتر – ارتفاع 6000 میلیمتر

تعداد واگن ها : 2 واگن – یک واگن مستقیم و یک واگن گهواره ای U

ابعاد گردش بازو مستقیم straight  : 3100 در 3700 میلیمتر

حداکثر وزن تحمل بازو مستقیم : 2000 کیلوگرم

ابعاد گردش  بازو گهواره ای آفست offset  : 1700 در 3650 میلیمتر

حداکثر وزن تحمل بازو گهواره ای : 1400 کیلوگرم

برق : سه فاز

بدنه کوره دو جدار ساخته شده از ورق آهنی به ضخامت 2 میلیمتر با عایق فشرده و پر تراکم پشم سنگ به ضخامت 10 سانتیمتر کوره مجهز به یک مشعل گازی ایران رادیاتور با ظرفیت حرارتی 500 کیلو کالری و فن سانتریفیوژ داخلی با دور 3000 با موتور 5.5 کیلو وات موتوژن با تاب آوری حرارتی تا 270 درجه سانتیگراد مجهز به یک تابلو کنترل برق پی ال سی با صفحه کنترل تاچ (آپشن) باضافه یک تابلوی برق قدرت با دو درب طرفین کوره با قابلیت باز و بست مجهز به موتور گیربکس 0.75 کیلووات و زنجیر بازوها هر کدام مجهز به دو موتور گیربکس 5.5 کیلو وات موتوژن که یکی مجهز به ترمز مغناطیسی است. حرکت واگن ها توسط موتور گیربکس 2 کیلو وات ساخت موتوژن تبریز هر بازو دارای 2 سری پی ال سی PLC  صنعتی برای کنترل دور مستقل است.

استراکچر بازوها از نادوانی و قوطی های سنگین صنعتی و مواد اولیه مرغوب ساخته شده است. بازو ها مجهز به جعبه دنده با دنده هایی که عملیات آبکاری سخت روی آن انجام شده و از مواد اولیه مرغوب و مقاوم به حرارت ساخته شده اند. هر بازو مجهز به لوله گوشتی های صنعتی با آلیاژ مخصوص که سوار بر سه یاتاقان و بلبرینگ ساخت SKF سوئد است.

سردخانه : خنک کردن قالب های پس از پخت در دو سمت کوره مستقلا توسط دو فن به قطر 70 سانتیمتر با موتور یک اسب با قابلیت پاشش همزمان آب پرفشار  است . مجموعا 4 فن با سیستم پاشش آب متصل به تابلو کنترل برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo