مخزن آب پلی اتیلنی و مزایا آن

مخزن آب پلی اتیلنی و مزایا آن-شرکت دوران فیدار مهام

مخزن آب پلی اتیلن

برای افرادی که دور از یک منبع پیوسته آب زندگی می‌کنند، ذخیره آب، یک امر ضروری است. آب یک ماده حیاتی است و همه ما برای بقا به وجود آن نیازمندیم. اینجاست که اهمیت مخازن آب و نقش آنها مشخص می شود! مخازن ذخیره‌ساز آب در اشکال و اندازه‌های متنوعی در بازار موجود هستند. آن‌ها می‌توانند عمودی، افقی، زیرزمینی و مخصوص نگهداری آب آشامیدنی باشند؛ از طرفی می توانند از پلاستیک، استیل، فایبرگلاس یا بتن ساخته شوند. در این مطلب به توضیح مخزن آب پلی اتیلن می پردازیم:

مخازن آب پلی اتیلن، ظروف بزرگی هستند که برای ذخیره آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای یک شهر نشین، آب از طریق لوله ها قابل دسترسی است؛ اما اگر دور از شهر زندگی کنید چنین امکاناتی نخواهید داشت و باید به فکر تامین آب برای رفع تشنگی خود باشید؛ البته آب تنها برای آشامیدن مورد استفاده قرار نمی گیرد و ما برای مصارفی همچون موارد زیر نیز از آن استفاده می کنیم:

  • آبیاری و استفاده کشاورزی: اگر شما در یک منطقه بارانی و خوش آب و هوا زندگی می‌کنید، لازم نیست نگران آبیاری باغ خود باشید. اما باغ در بیشتر مناطق نیازمند آبیاری است؛ زیرا باران خیلی کم می بارد.
  • استفاده خانگی و صنعتی: ما از آب برای فعالیت‌های روزانه خود مثل شستن لباس‌هایمان، سیفون توالت، ماشین لباس‌شویی و … استفاده می‌کنیم. همچنین در صنایع مختلف نیز از این ماده حیاتی استفاده خواهد شد.مخزن آب پلی اتیلنی و مزایا آن-شرکت دورانفیدار مهام

پلی‌اتیلن چیست؟

​​​​​​​​پلی اتیلن یک پلاستیک سخت و بادوام است؛ که از مونومر اتیلن تولید شده‌است. برای ایجاد پلی‌اتیلن، مونومر اتیلن پلیمریزه می‌شود تا مواد پلی‌اتیلن را تشکیل دهد؛ مولکول‌های اتیلن واکنش شیمیایی داده و باعث تشکیل پلیمر می‌شوند. پلی‌اتیلن به طور گسترده‌ای شناخته شده‌است و در بسیاری از مصارف خانگی از جمله اسباب‌بازی و کیسه‌های پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ​

مخزن آب پلی ‌اتیلن و پلاستیکی

​​​​​​​مخازن آب پلی اتیلن که به طور فزاینده‌ای محبوب هستند، عموما از پلی‌اتیلنی اصلاح‌شده با UV ساخته می‌شوند. این به این معنی است که آن‌ها دارای دوامی طولانی‌مدت و از نظر ساختاری قوی و برای مخزن آب آشامیدنی مناسب هستند. ​پلی اتیلن یک پلاستیک امتحان شده و واقعی است که حداقل به مدت ۲۵ سال در آفتاب تجزیه نمی‌شود. به همین دلیل است که بیشتر مخازن آب پلی‌اتیلن، دارای ضمانت ۲۵ ساله هستند.

مخزن آب پلی اتیلنی و مزایا آن-شرکت دورانفیدار مهام

شکل و اندازه مخزن آب پلی اتیلن بسته به سازنده محصول متفاوت است. تانکرهای آب پلی‌اتیلن که در طیف وسیعی از رنگ‌ها موجود هستند، نسبتا سبک هستند؛ این کار نصب و انتقال آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. ​

مزایا مخزن آب پلی اتیلن

​​​​​​​هزینه، رنگ، حفظ کیفیت آب، وزن و سهولت نصب همه نقاط مثبت و کلیدی برای مخزن آب پلی‌اتیلن هستند. مخزن پلاستیکی نسبتا ارزان است، طیف وسیعی از رنگ‌ها دارد، برای حفظ کیفیت آب آشامیدنی طراحی شده‌ است، و برای نصب سبک و ساده است. برخی از مدل‌ها نیز برای نصب زیرزمینی تقویت شده‌اند و آن‌ها را به یک گزینه چند منظوره مناسب برای طیف وسیعی از مکان‌ها و موقعیت‌ها تبدیل کرده‌اند. ​

نکاتی درباره نصب مخزن آب پلی اتیلنی

  • بر روی مخزن پلی اتیلن فشار وارد نکنید: هرگز بر روی مخزن پلی اتیلنی جسمی سنگین را قرار ندهید یا بر روی مخزن نروید؛ این کار باعث آسیب رساندن به این جنس مخزن خواهد شد. پلی اتیلن توان تحمل فشار را ندارد.
  • مخزن آب پلی اتیلن برای حمل آب مناسب نیست: اگر به دنبال تانک و مخزنی هستید که بتوانید توسط آن آب را حمل و منتقل کنید؛ بهتر است بر روی جنس پلی اتیلن مخزن ها تکیه نکنید. دلیل آن هم مشخص است به خاطر تلاطم زیاد آب و مایع مخزن مادامی که اتومبیل حرکت می کند به دیواره مخزن پلی اتیلن آسیب می رساند. نوع خاصی از مخازن پلی اتیلن وجود دارد که مخصوص حمل آب با وانت، نیسان یا خاور است که می توانید تهیه بفرمایید.

 

آنالیز و بهینه سازی مخزن‌ها

تحلیل قطعات تولید شده یا پیش از تولید برای رفع عیوب احتمالی

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo