مخازن آب روستایی

از مخازن آب روستایی میتوان برای اهداف مختلفی مثل (نیازهای آبیاری و دام ، تامین آب آشامیدنی و… ) استفاده کرد که  راهی مطمئن و کاربردی است .

 

 

مزیت مخزن آب روستایی چیست؟

در مواقعی که دسترسی به منابع آب شهری محدود یا خطرپذیر باشد می توانیم از مخازن آب روستایی استفاده کنیم چون راهی آسان  و هوشمندانه است

یکی از مزیت های مهم این مخازن ، کارکردشان هنگام بلایای طبیعی که جریان آب را مختل می کنند است که به عنوان یک منبع پشتیبان عمل می کنند.

این مخازن با ساختاری مستحکم  و ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید  و صفحات  ضدحشرات ، پاکی و تمیز بودن آب را تضمین می کنند

کشاورزان روستایی بیشتر مواقع از این مخازن برای اهداف آبیاری استفاده می کنند برای اطمینان از اینکه  گیاهان آنها آب کافی را حتی در طول دوره های خشک طولانی دریافت می کنند.

 

 

 

جنس مخازن آب روستایی چیست ؟

در این مخازن به طور معمول از مواد بادوام مثل پلی اتیلن یا فولاد استفاده می شود و باتوجه به نیازمتفاوت هر مشتری در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شوند.

 

 

 

 

 

کاربرد های مخازن آب روستایی :

 

1- یکی از کاربردهای اولیه مخازن آب روستایی  ذخیره آب باران است. در بسیاری از مناطق روستایی، بارندگی منبع اصلی آب شیرین است. با جمع آوری آب باران در این مخازن، جوامع روستایی می توانند از تامین پایدار آب آشامیدنی سالم و همچنین آب مورد نیاز کشاورزی و دام اطمینان حاصل کنند.

 

2- علاوه بر این، ازمخازن آب روستایی بیشتر مواقع برای ذخیره آب زیرزمینی که از چاه ها یا گمانه ها(نوعی چاه کوچک یا قطر کم ) پمپاژ شده  استفاده می شود. 

 این کاربرد مخازن به افراد و خانواده هایی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند اجازه می دهد تا بدون اتکا به منابع سطحی به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند.

 

3- این مخازن همچنین در مواقع خشکسالی یا شرایط اضطراری که منابع آب شیرین کمیاب می شود، نقش مهمی دارند. افراد با داشتن منابع آب  ذخیره شده در  مخزن آب روستایی خود بهتر می توانند در دوره هایی که بارندگی ناکافی است و  در سایر شرایط پیش بینی نشده مقاومت کنند.

 

 

مخزن آب روستایی

 

 

مخزن آب روستایی پلی اتیلن :

این مخازن از مواد پلاستیکی بادوام ساخته شده اند و در اندازه ها و اشکال مختلف تولید می شوند .

– وزن سبکی دارند

-قابلیت نصب آسان را دارند

– در برابر خوردگی و اشعه UV مقاوم هستند.

و این مخازن باتوجه به نیازهای افراد در حجم و ابعاد مختلف ساخته می شوند.

 

 

مخازن آب روستایی برای کسانی که در مناطق دورافتاده زندگی می کنند ، سرمایه گذاری ضروری و مهمی است زیرا این مخازن منبع مطمئنو مناسبی را برای ذخیره سازی آب پاک و بدون آلودگی را فراهم می کنند

 همچنین این مخازن راه حلی برای تامین آب آشامیدنی ، آبیاری و اطفای حریق هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo